Wtorek, 19 marca 2024

9 powodów, dla których warto zorganizować wesele w hotelu

14 lipca 2016

0

Ślub to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu. Podczas tego wyjątkowego dnia Para Młoda liczy na to, że wszystko pójdzie zgodnie z planem. Nie jest jednak tajemnicą, że uroczystość i wesele wiążą się z niemałym stresem – to w końcu skomplikowane przedsięwzięcie organizacyjne. Dlatego warto powierzyć ten obowiązek doświadczonej osobie, jaką jest hotelarz. Dziewięć powodów, dla których warto zorganizować wesele w hotelu podaje Małgorzata Kot, Zastępca Dyrektora Z-Hotel Business & Spa z Otwocka.

Hotelarz nie tylko zna obiekt od podszewki, lecz także codziennie ma kontakt z różnego rodzaju klientami. W przypadku konfliktów potrafi zachować zimną krew i zmienić się w negocjatora i rozjemcę. Zna również najnowsze trendy oraz wie jak skoordynować przyjęcie, tak aby zadowolić swoich klientów. Taka osoba bez trudu radzi sobie z organizacją wesel. Na jaką pomoc ze strony hotelarza może liczyć Para Młoda?

Wiele obowiązków bierze na siebie
Zadania hotelarza przy organizacji wesela zazwyczaj nie są odgórnie ustalone. Musi pamiętać o zapewnieniu komfortu wszystkim gościom. Goście hotelowi w żadnym stopniu nie mogą odczuwać dyskomfortu związanego z przyjęciem i głośną muzyką, a osoby zaproszone na wesele powinny bawić się do białego rana bez obaw, że ktoś obcy pojawi się na zabawie. Ponadto hotelarz dba o sprawne przygotowanie sali, nakryć etc. oraz trzyma pieczę nad sprawnym przebiegiem całego przyjęcia.

Wspiera Państwa Młodych
Wiele osób uważa, że to na narzeczonych spoczywa większość obowiązków związanych z organizacją weselnego przyjęcia. Tymczasem hotelarz oferuje w tej kwestii swoją pomoc: doradzi przy wyborze menu, alkoholi, dodatkowych atrakcji, tak jak konsultant ślubny może zająć się np. zorganizowaniem Dj-a lub zespołu, fotografa, dekoracji sali, kwiatów, winietek czy zaproszeń. Daje wytyczne co i w jakim czasie należy zorganizować, daje wytyczne co do ustaleń z podwykonawcami. Planuje czasowo przebieg całego przyjęcia.

Jest zawsze pod ręką
Oczywiście stała obecność hotelarza podczas wesela nie jest konieczna. Jednak doświadczenie pokazuje, że asysta osoby, z którą Para miała stały czas kontakt w czasie organizacji przyjęcia powoduje, że Państwo Młodzi czują się bardziej pewnie i bezpiecznie, co sprawia, że są mniej zestresowani. Hotelarz wspiera ich bowiem od momentu ustalania wszystkich szczegółów, aż do momentu realizacji.

Wszystko koordynuje
Na hotelarzu spoczywa duża odpowiedzialność. Musi pilnować, aby całe wesele było zapięte na ostatni guzik. Nie ma znaczenia czy podwykonawcy są z ramienia hotelu, czy Para Młoda na własną rękę organizowała zewnętrznego podwykonawcę, to hotelarz powinien koordynować ich pracę, aby wszystko było spójne i odbywało się we właściwym czasie. Poza tym najlepiej zna obiekt i jego możliwości organizacyjne.

Czuwa nad weselnymi finansami

Państwo Młodzi mogą liczyć na wsparcie ze strony doświadczonego hotelarza przy planowaniu wydatków na przyjęcie weselne. Z jego pomocą ten idealny i niezapomniany dzień można zorganizować w naprawdę rozsądnej cenie. Może on np. pomóc w doborze menu lub podwykonawców, co pozwala zoptymalizować koszty.

Jest doradcą Państwa Młodych
Ślub jest wyjątkowym wydarzeniem, które wymaga doskonałych umiejętności organizacyjnych. Para Młoda zazwyczaj nie posiada doświadczenia w jego organizacji. W tej kwestii niezwykle pomocny jest hotelarz, który organizuje tego typu imprezy co najmniej kilkanaście razy w roku. Udziela on również ważnych dla Młodych wskazówek, o których muszą wiedzieć przy planowaniu przyjęcia lub takich, które pozwolą chociaż odrobinę zniwelować stres, np. podczas ostatniego wieczoru Narzeczeństwa warto urządzić romantyczną kolację przy świecach i z kieliszkiem wina.

Rozwiązuje wszystkie spory
Rola mediatora jest szczególnie ważna w kontaktach „rodzice – dzieci” i to nie tylko przy ustalaniu budżetu. Rodzice bardzo często przeżywają przyjęcie weselne bardziej niż Państwo Młodzi i starają się forsować swoje pomysły. Gdy dochodzi do sporu, hotelarz stara się rozładować sytuację zmianą tematu np. opowiadając anegdotę z innego przyjęcia. Kierunkuje rodziców uświadamiając, że to przede wszystkim wyjątkowy dzień w życiu ich dzieci i to oni powinni mieć decydujące zdanie. Występują jednak spory, podczas których zabawna historia nie pomoże. W takich przypadkach hotelarz zwołuje managerów i robi tzw. burzę mózgów, która zawsze pozwala znaleźć optymalne rozwiązanie.

Opanowuje awaryjne sytuacje tuż przed ślubem
Pomimo tego, że wesele jest zapięte na ostatni guzik, zdarzają się czasem „awaryjne sytuacje”, np. Panna Młoda pod wpływem stresu nie chce wejść do sali, w której odbywa się ceremonia zaślubin. Wtedy też z pomocą przybywa hotelarz, który znajduje rozwiązanie na wyjście z opresji. Hotelarz nie tylko towarzyszy parze od pierwszego spotkania, lecz także potrafi wykazać się opanowaniem nawet w najtrudniejszych sytuacjach, dlatego w takiej sytuacji może okazać się największym wsparciem.

Spełnia marzenia Panny Młodej
Oczywiście każde wesele jest wymagające i ma inny charakter, a Panny Młode są gotowe zrobić praktycznie wszystko, aby ich wesele było idealne i wyjątkowe. Niektóre z nich chcą w tym wyjątkowym dniu spełnić swoje dziecięce marzenia małych księżniczek. Mogą zażyczyć sobie np. dmuchanego zamku do skakania czy też ślubu w zimowej scenerii. Hotelarz musi być więc gotowy na każde wyzwanie.

Źródło: www.lifestyle.newseria.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz