|   | 

Czy blogosfera przydaje się w marketingu?

Chyba każdy z nas od czasu do czasu zagląda na blogi internetowe. Razem z nimi możemy dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy w tematach, które nas fascynują, możemy wymieniać się doświadczeniami, pośmiać się czy zainspirować. Blogosfera pełni dzisiaj bardzo ważną rolę w internecie – także pod względem marketingowym.

Na blogach internetowych, szczególnie tych bardzo poczytnych, możemy zobaczyć nieraz reklamy. To zwykle główna forma zarobku popularnych blogerów. Korzystają oni najczęściej z programów partnerskich w ramach sieci afiliacyjnej, ale również z innych form wsparcia, a jednocześnie reklamy dla czytelników. Polska blogosfera jednak pod kątem zarobków odstaje od zachodniej, gdzie najbardziej słynni blogerzy mogą liczyć swoje zarobki w milionach dolarów. Nie oznacza to jednak, że blogerzy rzadko podejmują współpracę marketingową z firmami.

Jak wykorzystać blogosferę w promocji?

Przede wszystkim wykorzystywane są programy partnerskie – to dzięki nim reklamodawca może zaprezentować na blogu swoją ofertę w zamian za zapłatę dla blogera. Zwykle reklama polega wtedy na publikowaniu linków sponsorowanych w treści wpisów lub banerów umieszczanych z boku treści. Gdy czytelnik bloga kliknie w takie linki, przenoszony jest na stronę reklamodawcy, na przykład do sklepu internetowego, gdzie może dokonać zakupu.

Także reklamodawcy podejmują inne formy współpracy z blogerami. Oprócz afiliacji to przekazywanie produktów do recenzji. Wówczas bloger przygotowuje wpis sponsorowany – reklamodawca wtedy oczekuje, że będzie on pozytywny dla dostarczonego produktu, a w ten sposób czytelnicy bloga także się nim zainteresują i go zakupią. Często dla zachęty przekazuje się też blogerowi kod zniżkowy do publikacji na blogu.

Oprócz tych form najbardziej popularni blogerzy często biorą udział w szerzej zakrojonych akcjach, na przykład są zapraszani na wycieczki, wydarzenia branżowe, biorą udział w spotach telewizyjnych, akcjach promocyjnych.

Wobec tego blogosfera daje szerokie możliwości w promocji. Gdy chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj na stronę AdNext.pl, na której czeka na ciebie wiele interesujących informacji dotyczących e-marketingu. Razem z AdNext.pl także dowiesz się więcej o tym, jak jeszcze wykorzystać blogi w promocji on-line.

Materiał partnera zewnętrznego

Zobacz również

  • Czym jest lean management?

    Z terminem lean management zetknął się już chyba każdy przedsiębiorca. Nie zawsze jednak zdajemy sobie dokładnie sprawę z tego, do czego się...

  • Czym charakteryzuje się kurs CPE?

    Dobrą znajomość języka angielskiego warto potwierdzić właściwymi certyfikatami. Dzięki nim możemy utorować sobie drogę do kariery czy...

  • Czym są kompetencje XXI wieku?

    Świat wokół nas zmienia się nieustannie. W związku z tym zmieniają się również wymagania, jakie przed nami stawiają nasi pracodawcy...

WSPÓŁPRACA I REKLAMA

Agencja Marketingowa Fusion Marketing

794 502 662

kontakt@fusionsystem.pl

 
WISESOFT.PL

Portal należy do firmy:

Fusion Marketing Sp. z o.o.
os. Centrum A 4 /U3
31-923 Kraków