Sobota, 5 października 2024

Na jakich urządzeniach kupujemy w internecie?

25 sierpnia 2022

0

​W Polsce zakupy online cieszą się sporą popularnością – robi je aż 77% internautów [1], zamawiając najczęściej odzież, obuwie oraz kosmetyki i perfumy [2]. Wśród e-konsumentów przeważają kobiety, mieszkańcy większych miejscowości oraz osoby w wieku 35-49 lat [1]. A na jakich urządzeniach Polacy kupują i płacą online?

Komputer czy smartfon – na czym częściej kupujemy w internecie?

Największą popularnością wśród osób robiących zakupy przez internet cieszą się komputery przenośne oraz smartfony [3]. Wyniki są bardzo zbliżone – na laptopach produkty zamawia 78% e-konsumentów, zaś na telefonach 76% [3]. Z obu tych rozwiązań nieco częściej korzystają kobiety [4]. Jeżeli chodzi o wiek, najmłodsi e-kupujący (15-24 lata) częściej wybierają smartfony (92%), zaś osoby po 50 roku życia chętniej w procesie zakupowym sięgają po laptopa (78%) [4].

Zdecydowanie mniej, bo nieco ponad połowa Polaków kupuje na komputerach stacjonarnych i tabletach – te wybiera co czwarty konsument [3]. Najrzadziej wybierane są czytniki e-booków (sięga po nie 3% badanych) [3].

Co ciekawe, ponad połowa kupujących online na urządzeniach mobilnych twierdzi, że zdarza im się rozpocząć zamówienie na smartfonie, a sfinalizować transakcję na komputerze [5]. Robią tak zwłaszcza kobiety oraz osoby w wieku 25-34 lata [5].

Co motywuje Polaków do zakupów w internecie w podziale na wykorzystywane urządzenia? Bez względu na czy jest to laptop, urządzenie mobilne, czy komputer stacjonarny, e-konsumenci wskazują przede wszystkim na dostępność sklepów online przez całą dobę, brak konieczności jechania do punktów stacjonarnych, a także nieograniczony czas wyboru [6].

Visa Mobile – nowa usługa płacenia za zakupy online

Niezależnie od tego, jakie urządzenia wybierają Polacy, zależy im na tym, aby zakupy i płacenie w sieci przebiegało szybko [7]. Dlatego na rynku pojawiają się kolejne rozwiązania, które mają na celu usprawnienie transakcji. Jednym z nich jest Visa Mobile [8].

Co to takiego? Wirtualny portfel Visa Mobile jest nowym rozwiązaniem do płatności w internecie, które posiada kilka zalet:

  • nie wymaga w trakcie płatności przez internet podawania danych karty płatniczej oraz wprowadzania haseł w sklepie online (ich podawanie może być niezbędne przy wykonywaniu innych czynności w sklepie) [8];
  • umożliwia opłacanie zamówień bez konieczności wypełniania wielu pól formularza i przeklikiwania się przez wiele wyskakujących okien [8];
  • pozwała płacić online z każdego miejsca, o każdej porze w sklepach internetowych, które wdrożyły możliwość płacenia z Visa Mobile;
  • transakcja przeprowadzona przez użytkownika jest zabezpieczana przez Visa [8].

Aby skorzystać z tej usługi, wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej albo pobrać Visa Mobile w formie bezpłatnej i samodzielnej aplikacji na telefon. (lista banków, które już teraz współpracują z Visa Mobile, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html – może to wymagać aktualizacji aplikacji albo innych dodatkowych czynności) [8].

Po dodaniu karty płatniczej (robi się to tylko raz!) oraz podaniu kilku innych informacji, można już dokonywać płatności online. Wystarczy wybrać ikonę Visa Mobile w sklepie internetowym, a następnie wpisać w wolne pole numer telefonu oraz zatwierdzić transakcję w aplikacji na smartfonie [8].

Artykuł powstał we współpracy z Visa.

 

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 143
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 187
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 188
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 192
  6. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 216
  7. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 121
  8. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 26.05.2022

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz