Czwartek, 2 stycznia 2025
Influencer marketing to trend ostatnich lat, który zdecydowanie nie słabnie. Wiele firm nawiązuje współprace z twórcami internetowymi, które mają na celu promowanie produktów, akcji czy ogólnie marki, budując przy tym ich rozpoznawalność i zwiększając sprzedaż. Na czym polega kampania influencerska? Jak dobrać partnera do współpracy? Sprawdź cenne wskazówki!
Kim jest influencer? W skrócie jest to osoba, która prężnie działa w internecie i gromadzi wokół siebie wielu odbiorców, dla których jest autorytetem najczęściej w określonej dziedzinie, np. influencerka beauty jest autorytetem w doborze kosmetyków. Nazwa influencer nie jest więc przypadkowa – „influence” oznacza „wpływ”, a osoby w ten sposób nazywane bez wątpienia wywierają określony wpływ na swoich odbiorców. Ich doświadczenia i opinie pomagają innym podejmować decyzje zakupowe, ale też wyrabiać sobie poglądy, zmieniać styl życia itd.
Media społecznościowe, takie jak Instagram, TikTok czy YouTube, stanowią podstawę do działań influencerów i obecnie są odbiorcom znacznie bliższe niż np. gazety czy telewizja. Nie ma więc wątpliwości, że kreatywna współpraca z influencerami dostarczy marce wielu korzyści wizerunkowych, zwiększy sprzedaż, wpłynie na rozpoznawalność. Aby tak się jednak stało, konieczne jest wybranie odpowiedniej osoby do współpracy.
Twórców dzieli się ze względu na wielkość zasięgu, a każda z tych grup ma swoją charakterystykę. Nie zawsze ci „najwięksi” są najlepszym wyborem.
Artykuł partnera
Komentarze (0)