Piątek, 19 kwietnia 2024

Podpis elektroniczny

30 listopada 2022

0

Tak samo jak w przypadku podpisu tradycyjnego, jego elektronicznym odpowiednikiem opatrzysz dowolny dokument. Różnicę stanowi tu jedynie Twoja wygoda oraz oszczędność czasu. Nie musisz dłużej męczyć się ze stosami papierów przesyłanych od jednej osoby do drugiej. Otrzymany drogą elektroniczną dokument podpiszesz cyfrowo z dowolnego miejsca na świecie i natychmiast prześlesz dalej. Na tym jednak nie kończą się zalety tego rozwiązania. Jak podpis elektroniczny pomoże usprawnić pracę firmy?

Co firma zyskuje, korzystając z podpisów elektronicznych?

Istnieją różne rodzaje cyfrowych podpisów. Odręczny podpis złożony na przystosowanym do tego urządzeniu (smartfonie lub tablecie) jest w swojej postaci najbliższy temu tradycyjnemu. Natomiast jego kodowanie elektroniczne zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa, gdyż okazuje się trudniejszy do podrobienia. Swoje dokumenty możesz też podpisywać z wykorzystaniem czytnika linii papilarnych. Podpis elektroniczny jest również dodatkowo zabezpieczany poprzez autoryzację przez SMS, e-mail lub certyfikaty kwalifikowane.

Wykorzystanie cyfrowych podpisów to istotny element elektronicznego obiegu dokumentów. Tego typu rozwiązania pozwalają znacząco przyspieszyć pracę dzięki eliminacji fizycznych papierów. Żeby zapoznać się z pismami i złożyć podpis elektroniczny, nie musisz jechać do biura. Bez problemu zrobisz to w domu, a nawet w czasie podróży lub podczas wyjazdu służbowego. Kolejną zaletę stanowi cyfrowe archiwum, w którym przechowywane są umowy, protokoły, delegacje oraz rachunki. Wyklucza ono ryzyko zniszczenia bądź zagubienia ważnej dokumentacji.

W porównaniu do klasycznej formy podpisu cyfrowy odpowiednik zapewnia również większe bezpieczeństwo. Dotyczy to nie tylko kwestii jego podrobienia, lecz także integralności dokumentów – po podpisaniu nie da się ich już modyfikować. Warto też wspomnieć o przyspieszeniu procesów biznesowych, które umożliwia podpis elektroniczny. Dzięki cyfrowemu obiegowi dokumentów pracownicy i klienci nie muszą czekać na fizyczną wersję pism, ponieważ otrzymują wszystko od razu na e-mail lub konto w systemie CRM.

Jakie dokumenty można podpisywać elektronicznie?

Podpis cyfrowy i towarzyszące mu rozwiązania cechuje duża elastyczność. Nie ma znaczenia rodzaj dokumentu, który chcesz autoryzować — ważne jest jedynie, by dało się go zapisać w formacie PDF. Ten popularny format gwarantuje łatwą archiwizację dokumentów oraz ich duże bezpieczeństwo, między innymi dzięki ograniczeniom edycji czy opcji szyfrowania. W Infinite e-Sing otrzymujesz wygodny generator gotowych do podpisu dokumentów korzystający z dostarczonych szablonów i danych o transakcji.

Co istotne, stosując podpisy elektroniczne, nic nie ryzykujesz. Spełniają one bowiem wszystkie wymagania dla formy pisemnej określone w Kodeksie cywilnym, zatem są ważne w każdej czynności prawnej. Decydując się na tę formę autoryzacji swoich dokumentów, nie tylko Ty zyskasz na czasie, lecz także Twoi współpracownicy i klienci. Ponad dostęp do dokumentów będziesz miał z każdego miejsca na świecie, a swój podpis cyfrowy złożysz w dowolnej chwili.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz