Piątek, 27 grudnia 2024
Oszczędność to narodowa cecha Polaków. Umiemy racjonalnie gospodarować finansami, nie lubimy przepłacać i potrafimy poświęcić nieco czasu, by zaoszczędzić kilka złotych. Śmiało możemy mówić o sobie – smart shopperzy.
Z opublikowanego przez Qpony.pl raportu dotyczącego zjawiska smart shoppingu w Polsce, jasno wynika, że Polacy są świadomymi i inteligentnymi konsumentami. Zakupy robią rozważnie, rzadko pod wpływem emocji. Coraz częściej starają się przechytrzyć sprytnych sprzedawców i nie ulegają pokusie chwilowych promocji. Skończyli z łatwowiernością, nie wierzą banerom informującym, że: „U nas najtaniej!” Sprawdzają, sprawdzają i jeszcze raz sprawdzają.
Do porównywania cen coraz rzadziej używamy gazetek sklepowych i newsletterów. Błyskawiczny rozwój internetu i urządzeń mobilnych dał nam do ręki nową broń. Aplikacje mobilne i internetowe porównywarki cen to odpowiedź na pytanie: „jak kupić taniej?”
Ale myliłby się ten, kto by sądził, iż jedyną cechą smart shoppera jest kupowanie najtańszych produktów. Smart shopper, jako świadomy konsument, wie, że jakość ma kluczowe znaczenie przy inteligentnym kupowaniu. Dobry jakościowo, drogi sprzęt, posłuży dłużej niż kilka jego tańszych odpowiedników.
Porównywarki cen to nie jedyny sposób na tańsze kupowanie. Inną metodą są znane od lat w Stanach Zjednoczonych kupony rabatowe. To właśnie z USA przyszła do Polski moda na smart shopping. Na gruncie amerykańskim to kilkudziesięcioletnia tradycja, u nas dosyć młoda, ale prężnie rozwijająca się moda. Różnica jest między innymi taka, że my nie wycinamy kuponów rabatowych z gazet.
Coraz częściej decydujemy się na zakupy w internecie właśnie dlatego, że ceny są nieraz znacząco niższe niż w sklepach stacjonarnych. Nie chcąc kupować w ciemno, często odwiedzamy sklepy, oglądamy daną rzecz z bliska, po czym... wyjmujemy smartfon i kupujemy taniej przez internet.
Raport Qpony.pl wyczerpująco opisuje mechanizmy smart shoppingu, oraz ich wpływ na zachowania konsumenckie. Wypowiedzi ekspertów, cases study, zestawienia danych, będą przydatne zwłaszcza dla osób odpowiedzialnych za powstawanie aplikacji mobilnych. Jak wynika z raportu, w Polsce aż 89% osób robiących zakupy kieruje się ideami smart shoppingu, z czego ponad połowa posiłkuje się smartfonem lub tabletem w poszukiwaniu cenowych okazji.
Pobierz pełen raport ze strony Qpony.pl
Komentarze (0)