Środa, 27 października 2021

Święta na zdrowo

24 listopada 2020

0

​Zostało kilka tygodni do świąt i nawet w tym dziwnym roku można już poczuć gorączkę zakupów, może jeszcze nieco ostrożne planowanie, choć oczywiście bez pewnych rzeczy nie wyobrażamy sobie wspólnych spotkań stole, tradycyjnej wigilii i kolejnych wyjątkowych dni. I może będzie nieco skromniej, może będzie inaczej, ale z potraw przecież nie zrezygnujemy. Coraz więcej osób decyduje się również na przygotowywanie zdrowszych wersji sztandarowego menu. Niezmiennie jednak warto zakupy rozłożyć w czasie – tak jest taniej, szybciej i zdecydowanie mniej stresująco.

  1. Zaplanuj zakupy
  2. Przede wszystkim jedzenie
  3. Zdrowo w święta

Zaplanuj zakupy

Doświadczone gospodynie doskonale wiedzą, że wcześniejsze planowanie świąt to oszczędności na każdym poziomie. Wydatki rozkładają się na dłuższy czas, a poza tym unikamy wielkich tłumów w sklepach, co szczególnie teraz jest ważnym argumentem. Coraz więcej osób korzysta również z zakupów w internecie. Tu bywa spokojniej, taniej, a czas oczekiwania na przesyłkę jest bardzo krótki. W sieci bez problemu można kupić różnorodne prezenty, choć i artykuły spożywcze również cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. I dlatego, jeśli planujesz duże sprawunki, korzystaj z różnych metod, źródeł i przede wszystkim zachowaj spokój i dobry humor.

Przede wszystkim jedzenie

Święta to przede wszystkim spotkania przy stole. I tej tradycji nie da się uniknąć. Nic więc dziwnego, że właśnie produkty do przygotowania potraw to najważniejsze zakupy, jakie planujemy nawet kilka tygodni przed Wigilią. Trzeba oczywiście zwrócić szczególną uwagę na termin przydatności do spożycia, a także rzeczy jak mak, cukier, warzywa w słoikach czy puszkach można kupić dużo wcześniej. Przyda się również wysokiej jakości mąka pszenna w Naturalnie Zdrowe. To podstawa wielu świątecznych potraw. Jeśli mrozisz ryby czy mięso, też kup je wcześniej. Na ostatnią chwilę przyjdzie ci jedynie uzupełnić zapasy o świeże owoce, warzywa, jajka czy pieczywo. Tydzień przed świętami to również idealny moment na zakup choinki. Przede wszystkim nie odkładaj sprawunków na ostatnią chwilę i omijaj centra handlowe w ostatni weekend przed świętami. Możesz niewiele kupić, a chaos i pośpiech na pewno odbiją się na twojej kondycji.

Zdrowo w święta

Jesteśmy przywiązani do tradycji, choć coraz częściej na polskich stołach świątecznych pojawiają się zdrowsze warianty potraw. Mają mniej cukru, tłuszczu, wykorzystują produkty pełnoziarniste, a to w tym wyjątkowym czasie, gdy na stołach mamy bardzo dużo jedzenia, jest bardzo istotne. Zrównoważone żywienie jest bardzo istotne na każdy czas, ale w trakcie Bożego Narodzenia i po nim szczególnie docenia się samopoczucie. A to także inwestycja w zdrowie. Planując zakupy, warto nie ulegać kolorom, reklamie i świątecznemu szałowi, a jednak sięgać po produkty dobrej jakości o czytelnym i prostym składzie. To on wyróżnia dobre i jakościowe jedzenie. Na przykład warto zwracać uwagę na różnego rodzaju certyfikaty, które są umieszczane przez producentów. Wiele z nich jest świadectwem, że w produktach nie znajdują się sztuczne dodatki czy też cukier. Poza tym możemy znaleźć także gwarancję, że produkt jest ekologiczny czy bio, bezglutenowy, wegański lub nie zawiera laktozy, a dla wielu osób – szczególnie alergików, to niezwykle istotne informacje. Warto również pamiętać o tym, że choć potrawy wigilijne tradycyjnie są postne, to jednak są dużym obciążeniem dla układu pokarmowego. Lepiej więc jeść mniejsze porcje, zadbać o ruch oraz zbilansowane menu. Dzięki temu święta może nie będą kojarzyć z przejedzeniem i kolejnymi dokładkami, a tym samym z wiecznym uczuciem sytości. 

Artykuł partnera zewnętrznego

Komentarze (0)

Zostaw komentarz