Czwartek, 27 Czerwiec 2019

Etykieta na produkcie – dlaczego jest ważna?

24 maja 2019

0

Etykieta na produkcie jest niezbędnym elementem identyfikującym. Za pomocą etykiet można przekazać informacje, zwiększyć sprzedaż, zabezpieczyć, a nawet połączyć kilka produktów w zestaw.

Jakie role pełnią etykiety?

Etykiety umieszczane na produktach to przemyślane graficznie i merytorycznie formy, dzięki którym można znacząco podnieść walory estetyczne, a nawet zwiększyć sprzedaż produktów. Z tego względu projekt etykiety zawsze warto zlecać podmiotom specjalizującym się w tej dziedzinie, np. Unilogo. Dzięki temu, że etykieta zostanie profesjonalnie zaprojektowana i wykonana atrakcyjność opakowania (w tym także znajdującego się w nim produktu), na którym zostanie umieszczona, znacząco wzrośnie.

Niektóre etykiety pełnią wyłącznie funkcje informacyjne, np. etykiety samoprzylepne stosowane w logistyce (np. przez firmy kurierskie), naklejki umieszczane na sprzętach AGD, elektronice itp. Dzięki takiej etykiecie klient poznaje podstawowe parametry urządzenia i otrzymuje kluczowe informacje, m.in. dotyczące spełniania określonych norm, klasy energetycznej. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku odzieży, gdzie naklejka lub metka umieszczona na ubraniu przekazuje o nim najważniejsze informacje. Istnieje jednak branża, w której etykieta jest kluczowym elementem, który nie tylko daje użytkownikowi wiedzę o produkcie, ale także pełni rolę reklamowo-promocyjną. Na etykiecie spożywczej musi znaleźć się szereg bardzo istotnych treści, np. dotyczących daty ważności produktu, składników odżywczych, alergenów i składu. Zadaniem takiej etykiety jest również zachęcenie klienta do sięgnięcia po konkretny produkt, wybrania go spośród innych. O tym wyborze decyduje szereg czynników, do których zalicza się przede wszystkim: kolorystykę, stylistykę, materiał, kształt, układ, znaczenie grafiki i umieszczone na niej treści. Oprócz branży spożywczej etykieta pełni podobną funkcję w: branży kosmetycznej i farmaceutycznej.  

Cechy charakterystyczne etykiet

Wśród etykiet umieszczanych na produktach spożywczych i kosmetycznych można wyróżnić obszar szczególnie charakterystyczny, który można rozpoznać na odległość, bez konieczności wczytywania się w treść umieszczoną na naklejce, są to produkty dla niemowląt. Stosowana w niej stylistyka jest bardzo łagodna, kolory są pastelowe, kształty miękkie i opływowe, na większości etykiet znajdują się również znaki graficzne lub zdjęcia przedstawiające dzieci. Są to produkty dla niemowląt, ale grupą docelową, do której są kierowane, są dorośli. Zastosowana na takich etykietach w przemyślany sposób grafika sugeruje, że opatrzone nią produkty są bezpieczne, zdrowe i przyjazne niemowlętom.

 

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz