Sobota, 9 listopada 2024
fot. materiały prasowe
Każda placówka medyczna musi być wyposażona w szereg udogodnień, które służą zarówno ułatwianiu pracy personelu, jak i przekładają się na komfort pacjentów. Oprócz „dużego wyposażenia”, takiego jak choćby meble, powinna być jednocześnie odpowiednio zadbana i pełna małych akcesoriów, które również udowadniają wszystkim życie.
Dlaczego warto przywiązywać uwagę do szczegółów?
Szczegóły wyposażenia w istotny sposób przyczyniają się do poprawienia funkcjonalności pomieszczeń. Z punktu widzenia pracowników placówki medycznej przyspieszają i ułatwiają im pracę. Pozwalają im także na lepszą organizację przestrzeni, a także na ochronę samego siebie przed niechcianym i nieumyślnym zakażeniem.
Z punktu widzenia pacjentów, wszelkie szczegóły i udogodnienia przemawiają za profesjonalnym i odpowiedzialnym podejściem placówki do problemów, z jakimi przychodzą do nich chorzy. Wszystko, co ułatwia im przebywanie w placówce, a także co przekłada się na ich komfort oraz poczucie bezpieczeństwa, na pewno zostanie docenione. Zaowocuje nie tylko lepszą opinią, ale również większą chęcią do powrotu osób tych osób do placówki.
Dozowniki
Wszelkiego rodzaju dozowniki są niezbędnym elementem wyposażenia każdej placówki medycznej. Wśród nich znaleźć można między innymi podajniki do mydła czy do środków antyseptycznych. W szczególności ten ostatni jest istotny, gdyż zapewnia absolutne bezpieczeństwo zarówno pracownikom, jak i pacjentom, usuwając wszystkie mikroorganizmy z ich rąk.
Równie istotne mogą być dozowniki do podawania woreczków systemu Sterisol. Posiada on specjalne zabezpieczenia, aby uniknąć kontaktu z dłonią.
Ciekawym pomysłem jest również dyspensery na rękawiczki jednorazowe. Przykładem takiego urządzenia jest podajnik „Dracula”, który oferuje hurtownia medyczna Ewa Medical. W wygodny sposób przytrzymuje pudełko na rękawiczki, dzięki czemu zawsze jest ono łatwo dostępne, a jednocześnie nie zajmuje miejsca.
Ochrona osobista
Bez wątpienia szczegółem, który powinien stać na pierwszy miejscu, jest ochrona osobista zdrowia pracowników i pacjentów. Służą jej przede wszystkim rękawiczki jednorazowe, do których dyspensery zostały zaprezentowane już wyżej. Są one niezbędne do praktycznie każdego zabiegu i badania, a także do wykonywania innych czynności, jak choćby praca z próbkami pobranymi od pacjentów.
Innym elementem ochrony osobistej pracowników są okulary ochronne, służące zasłonięciu oczu przed odpryskami ciał stałych, płynami lub innymi niebezpieczeństwami. Powinny być wykonane z odpornego tworzywa sztucznego, które jest specjalnie utwardzone, aby nie ulegało zarysowaniu. Niezbędny jest też system zabezpieczający przed zaparowaniem, które może znacząco utrudniać pracę. Okulary powinny być tak zaprojektowane, aby istniała możliwość założeniami ich na okulary korekcyjne, co umożliwi również ochronę osób z wadami wzroku.
Ostatnim istotnym elementem wyposażenia jest maseczka lekarska, która zabezpiecza twarz lekarza, pielęgniarki, czy niej osoby należącej do personelu przed ewentualnym zarazkami. Jest jednym z tych elementów, który powinien być stale na wyposażeniu każdej placówki i w miejscu, w którym pracownicy mają do nich łatwy dostęp.
Artykuł sponsorowany
Komentarze (0)