Poniedziałek, 1 czerwca 2020

F-commerce – jak sprzedawać na Facebooku

14 kwietnia 2020

0

Social Selling to trend, który w ostatnim czasie rozwija się bardzo dynamicznie. Prym wiedzie w tym zakresie Facebook, który nie tylko z racji popularności, ale także oferowanych możliwości, staje się jednym z atrakcyjniejszych kanałów sprzedaży w Internecie. Dlaczego warto sprzedawać na Facebooku i jak to robić, aby odnieść sukces – podpowiadamy w tekście.

Social Selling

Sprzedaż społecznościowa to po prostu sprzedaż z wykorzystaniem mediów społecznościowych. To trend, który, choć narodził się kilka lat temu, to tak naprawdę zaczął się dynamicznie rozwijać dopiero w ostatnim czasie, wraz z wprowadzeniem specjalnych narzędzi do sprzedaży. Media społecznościowe, jak wskazują eksperci z SocialElite, na co dzień zajmujący się prowadzeniem szkoleń z zakresu aktywnej obecności firm na Facebooku mają ogromny potencjał sprzedażowy. Social media oferują w tym zakresie niespotykane dotąd możliwości, przedsiębiorcy mogą szybko dotrzeć z ofertą do bardzo zróżnicowanej grupy odbiorców. Media społecznościowe mogą być dodatkowym lub głównym kanałem sprzedaży – to zależy już tylko od własnej strategii biznesowej.

F-commerce

Wydaje się całkiem oczywiste, że termin określający połączenie sfery społecznościowej z rynkiem e-commerce odwołuje się wprost do lidera w tym zakresie. W końcu Facebook cieszy się największą popularnością na świecie i oferuje markom w zakresie dystrybucji swoich towarów największe możliwości. F-commerce to nie tylko bezpośrednia sprzedaż na Facebooku (istnieje możliwość otwarcia sklepu na Facebooku, dopasowanego do specyfiki funkcjonowania serwisu, marki i zwyczajów użytkowników), ale także wykorzystanie firmowego profilu do promocji produktów w sklepie internetowym. W tym pierwszym przypadku cała transakcja przebiega na Facebooku, w drugim zaś klient jest przenoszony automatycznie do sklepu online. Należy pamiętać, że celem sprzedaży na Facebooku jest nie tylko zwiększenie zysków firmy, ale także zwiększenie rozpoznawalności marki wśród jego użytkowników. Firmy coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych, w Polsce 73% małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje wykorzystanie Facebooka do swoich działań biznesowych. To więcej niż średnia europejska. 64% małych i średnich przedsiębiorców wskazuje, że Facebook pomógł im rozwinąć firmę, a 75%, że pomógł im zwiększyć przychód. 87% polskich małych i średnich firm deklaruje, że Facebook pomógł im w przyciągnięciu nowych klientów, a 68%, że wzmocnił ich dialog z klientami.

Facebook – jak sprzedawać?

Coraz więcej ludzi zagląda na social media, nie tylko w celu wymiany opinii, ale także zakupów. Czy tego chcemy, czy nie, Facebook staje się skutecznym kanałem sprzedaży, dlatego otworzenie sklepu na Facebooku to inwestycja w przyszłość. Specjaliści z SocialElite, na co dzień zajmujący się prowadzeniem Fanpagy na Facebooku zarówno dla globalnych koncernów, jak i małych rodzinnych firm, podpowiadają, jak w pięciu krokach zacząć sprzedawać na Facebooku.

  1. Facebook Shop – wystarczy skonfigurować zakładkę „shop”, aby zacząć sprzedawać. Produkty można wprowadzać ręcznie lub powiązać shop z feedem produktowym. Trzeba jednak pamiętać, że w Polsce nie ma jeszcze możliwości bezpośredniej sprzedaży w serwisie, klienci zainteresowani jakimś produktem, będą kierowani do sklepu online.
  2. Oznaczenie produktów w postach – po skonfigurowaniu sklepu, otrzymasz możliwość oznaczania produktów w postach. Najlepszy efekt daje oznaczanie rzeczy na wizerunkowych zdjęciach, w ten sposób najłatwiej zachęcić użytkowników do przejścia na stronę sklepu.
  3. CTA – w celu zwiększenia skuteczności działań, dodaj na profilu firmowym przycisk CTA zachęcający do wykonania pożądanej akcji. Domyślnie przycisk będzie oznaczony „Kup teraz”, ale można to zmienić.
  4. Reklama – dzięki szerokim możliwościom targetowania reklam, przedsiębiorcy mogą dotrzeć ze swoją ofertą do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców.
  5. Recenzje – uruchom recenzje, opinie znajomych stanowią obecnie ważny czynnik zakupowy.

Podsumowanie

Jeszcze kilka lat temu słychać było głosy krytyki, że jakakolwiek działalność komercyjna w mediach społecznościowych to pewnego rodzaju faux pas. Dziś te głosy ucichły i chyba wszyscy się pogodzili, że social media powoli stają się wielkim supermarketem, dlatego rezygnacja z Facebooka, jako dodatkowego kanału sprzedaży byłaby ogromnym błędem.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Zostaw komentarz