Niedziela, 22 grudnia 2024
Żyjemy w dziwnych czasach, w których nie każda firma posiada własną stronę internetową. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku dwudziestego wieku witryna była wręcz obowiązkiem. Dzisiaj wiele, zwłaszcza młodych, kreatywnych, biznesów rezygnuje ze strony na rzecz fanpage'a. To błąd. Google i inne wyszukiwarki traktują klasyczne witryny o wiele bardziej poważnie i przychylnie. Na klasycznej stronie łatwiej także znaleźć informacje klientom. Dlaczego firmy rezygnują z zakładania stron? Odstrasza je duża ilość zagadnień technicznych - w tym wybór hostingu.
Kiedy zapytamy laika, gdzie znajdują się strony internetowe, ten odpowie, że w internecie. Zasadniczo jest to prawda. Pamiętać jednak należy, że niektóre witryny to setki megabajtów danych. Wszystkie te informacje przechowywane są na serwerach. Największe firmy mogą pozwolić sobie na prowadzenie własnych. Mniejsze muszą wykupować przestrzeń od zewnętrznych dostawców.
Administracja serwerem to obecnie niezwykle intratny biznes. Ale też trudne zadanie. Przerwa w działaniu strony firmowej jest właściwie niedopuszczalna. Wybierać hosting należy niezwykle ostrożnie. Podjęcie decyzji najlepiej wcześniej poprzeć dokładnym sprawdzeniem oferty oraz referencji. Pamiętajmy, że z większością firm oferujących miejsce na swoim serwerach umowę podpisujemy na rok. Jeśli więc wybierzemy źle, przez rok będziemy skazani na jej usługi. Wcześniejsze przenosiny oczywiście są możliwe, ale wiążą się z dodatkowymi procedurami i kosztami.
Przede wszystkim należy zasięgnąć rady grafika tworzącego firmową stronę. On będzie znał parametry i wymagania powstającej witryny. Należy też zwrócić uwagę na ceny. Na rynku funkcjonuje całkiem sporo hostingów oferujących miejsce na serwerach za darmo. Przynajmniej pozornie. Pamiętajmy, że na świecie nie ma nic gratis.
Korzystając z ich usług musimy nastawić się na duże ilości reklam wyskakujących z zaskoczenia na naszej stronie. Mogą także pojawić się nazbyt częste i irytujące awarie. Należy za to korzystać z wszelkiego rodzaju promocji. Niektórzy usługodawcy do hostingu dołączają domenę lub nawet kilka.
Materiał partnera zewnętrznego
Komentarze (0)