Piątek, 26 kwietnia 2024

Czym jest wizytówka internetowa? Kilka słów o budowaniu wizerunku firmy w sieci

12 stycznia 2017

0

Wizerunek firmy to zbiór wyobrażeń i przekonań na jej temat. Potencjalni klienci tworzą je na podstawie domysłów, doświadczeń i informacji związanych z konkretną firmą. Każda osoba posiada w swoim umyśle inny wizerunek danego przedmiotu.

Firma może wpłynąć na swój wizerunek np. poprzez sposób w jaki komunikuje się z otoczeniem czy identyfikację wizualną. Podstawą do tego jest posiadanie strony www. Własna strona internetowa to wizytówka firmy w Internecie.

Dlaczego własna strona www jest taka ważna?

Zdecydowana większość potencjalnych klientów, zanim dokona ostatecznego wyboru, najpierw sprawdza dany produkt, daną usługę lub ofertę w Internecie. Firma, która nie posiada własnej strony www już na samym początku traci wielu potencjalnych klientów. Niestety młode firmy nie zawsze dysponują odpowiednią wiedzą, czasem lub po prostu pieniędzmi do tego, by przygotować własną stronę internetową. Rozwiązaniem tego problemu jest gotowa wizytówka www.

Wizytówka internetowa – co to?

Wizytówka firmy w sieci to prosta, elegancka strona internetowa, która tworzy się w 100% automatycznie. Wszystkie niezbędne informacje (nazwa firmy, adres z mapą dojazdu, numer telefonu i kontakt email) zostają zaczerpnięte z danych, które zostały podane podczas rejestracji domeny. Wystarczy wybrać jeden
z gotowych szablonów. Może to być najprostsza wizytówka z okienkami adresu i formularza kontaktowego lub nieco bardziej skomplikowana, z zakładkami, a nawet z możliwością przenoszenia się do poszczególnych działów na stronie.

Zalety wizytówki internetowej

Każdy szablon jest responsywny. Oznacza to, że wizytówka internetowa wyświetli się poprawnie na każdym z urządzeń potencjalnego klienta – laptopie, tablecie i smartfonie. Zmiana szablonu, aktualizowanie treści, modyfikowanie mapy Google, widoczności sekcji czy dodawanie linków do firmowego Facebooka, Twittera czy YouTube’a to żaden problem. Wszystko to można szybko zrobić w intuicyjnym panelu klienta.
O bezpieczeństwo odwiedzających, np. podczas przesyłania danych przez formularz kontaktowy, dba certyfikat SSL. Dodatkowo klienci nazwa.pl mogą liczyć na bogaty pakiet korzyści, niezawodną pocztę i profesjonalne wsparcie 24/7.

Tak przygotowana wizytówka www to idealna oferta m.in. dla młodych firm. Rozwiązanie, które wystarczy im na czas wstępnego rozkręcania firmy. Zwłaszcza, że nazwa.pl oferuje je bez żadnych opłat przez pierwsze 12 miesięcy. Dzięki gotowej wizytówce firma może się skupić na innych działaniach, jednocześnie będąc stale obecną w Internecie.

Wizytówka firmy w sieci posiada wszystkie cechy charakterystyczne dla stron o dużej mocy. Zainteresuje potencjalnego klienta, zatrzyma go na dłużej i pozwoli mu bez zbędnego wysiłku znaleźć wszelkie interesujące go informacje. Dobrze przygotowana wizytówka internetowa wskaże to, co wyróżnia daną firmą, opowie o jej działalności i ułatwi nawiązanie kontaktu. Wszystko to zwiększy wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów.

Inne sposoby budowania wizerunku firmy w sieci – blog firmowy

Dlaczego firma powinna posiadać własnego bloga? Ponieważ blogi umożliwiają firmom budowanie ich eksperckiego wizerunku. Na blogu firmowym powinny znaleźć się oryginalne, wysokiej jakości informacje
i teksty z poradami i wskazówkami dla klientów. Blog powiązany z branżą firmy pokaże, że tworzą ją godni zaufania eksperci.

Budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych

Portale społecznościowe, takie jak np. Facebook, Twitter, Google+ czy LinkedIn, zrzeszają miliony użytkowników Internetu z całego świata. Firma, która jest aktywna w mediach społecznościowych może być zauważona przez większą liczbę potencjalnych klientów.

Budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych polega np. na publikowaniu takich treści i komentarzy, które pokażą jej działalność i odzwierciedlą jej charakter. Media społecznościowe to idealne miejsce do tego, aby poznać się bliżej z potencjalnym klientem. Pokazać mu wnętrze firmy – jej strukturę, podejmowanie działania i to, że stawia ona na ciągły rozwój i w 100% wykorzystuje swój potencjał. Dzięki portalom społecznościowym ich użytkownicy mogą pracować wspólnie z firmą na jej sukces.

Budowanie wizerunku firmy w reklamach internetowych

Dobrze zaplanowana i zorganizowana kampania reklamowa może być równie pomocna, jak wizytówka internetowa. Odpowiednio przygotowane reklamy nie tylko zaprezentują w atrakcyjny sposób produkty i usługi tworzące ofertę firmy, ale także zbudują jej wizerunek w internecie.

Firmy, które chcą rozpocząć internetową kampanię reklamowe muszą być jednak ostrożne. Internauci bywają wyjątkowo krytyczni, a przez to trudno sprostać ich oczekiwaniom i ich zadowolić. Grunt to być pozytywnie zapamiętanym. Na pewno nie uda się tego osiągnąć np. przy pomocy banerów reklamowych, które irytują przez zasłanianie treści odwiedzanych stron internetowych.

Budowanie wizerunku firmy w sieci przy pomocy mailingów

Mailing to jedna z najpopularniejszych i najczęściej wybieranych form marketingu internetowego. Aby przygotować dobre mailingi, najważniejsza jest bezpośredniość, otwartość i pozytywne nastawienie do potencjalnego klienta.

Maile muszą też być spersonalizowane. Firma osiągnie lepsze wyniki i lepiej wykreuje swój wizerunek, jeżeli będzie wysyłała indywidualne wiadomości do każdego odbiorcy lub grupy odbiorców, których interesuje konkretny temat z branży. Spersonalizowane maile świadczą o tym, że firma zna i troszczy się
o potrzeby swoich klientów.

Wizytówka internetowa i inne sposoby budowania wizerunku firmy w sieci

Wizytówka www to prosta, elegancka strona internetowa. Firma może dzięki niej zainteresować potencjalnego klienta i pomóc mu znaleźć wszelkie interesujące go informacje. Taka strona o dużej mocy to jeden z wielu sposobów budowania wizerunku w sieci. Oprócz przygotowania swojej wizytówki firmowej, firma może budować swój wizerunek w sieci także przy pomocy bloga, mediów społecznościowych, internetowych reklam czy mailingów. Każdy przedsiębiorca może znaleźć swój własny sposób na promocję firmy w Internecie.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Zostaw komentarz