Niedziela, 24 stycznia 2021

Jak powinien wyglądać sklep odzieżowy w 2021 roku?

14 stycznia 2021

0

​W ubiegłym roku spora ilość sklepów odzieżowych stacjonarnych, zdecydowała się na migrację do sieci w celu zachowania płynności w sprzedaży. Dla konsumenta internetowego jest to oczywiście świetna wiadomość. Więcej sklepów internetowej z tej branży oznacza większy wybór, bardziej konkurencyjne ceny. Dla sklepów internetowych to wzrost wydatków na kampanie reklamowe oraz na modyfikacje sklepów internetowych tak aby być cały czas w czołówce, nie tylko pod względem towaru, cen ale i wyglądu i funkcjonalności.

Tworzenie kreatywnego sklepu internetowego

Przede wszystkim proces tworzenia sklepu internetowego powinniśmy zacząć od wybrania odpowiedniej platformy sklepowej. Co do samej platformy sklepowej więcej informacji zasięgniecie pod tym linkiem. Odpowiednia platforma dla sklepu internetowego zapewni nam odpowiednią funkcjonalność na starcie oraz odpowiednią prędkość działania się sklepu internetowego.

Obecny rok to czas tworzenia co raz to bardziej kreatywnych sklepów internetowych, wyróżniających się na tle konkurencji. Jest to nie zwykle ważne by klient odwiedzający nasz sklep internetowy, zapamiętał go. Wchodzenie w pamięć konsumenta to niezwykle waży element budowania świadomości marki. Świadomość marki daje płynnie rosnącą, stabilną sprzedaż.

Obecnie sama szata graficzna sklepów internetowych staje się co raz to bardziej skromna. Jest z tyłu całego projektu i ma nie przeszkadzać, nie rozpraszać. Obecnie głównym elementem wizualnym w sklepach online są obrazy. To obrazy tworzą odpowiedni nastrój, nadają pożądany charakter sklepowi internetowemu. W tym roku więc warto skupić się na obrazach prezentowanych w banerach na naszym e-commerce, w produktach oraz na blogu sklepowym. Obrazy dodawane do naszego sklepu internetowego powinny być kreatywne, artystyczne i powiązane ze sobą np. stylem czy kolorystyką. Ciekawe przykłady zebrane w cały artykuł znajdziecie tutaj, a następnie warto przejrzeć się całemu portfolio studia Design Cart, bowiem znajdziecie tam wiele ciekawych pozycji. Poniżej zebrałem te ciekawsze pozycje.

Przykłady czterech sklepów internetowych odzieżowych zgodnych z obecnymi trendami.

Sklep internetowy Codello

Dobrym przykładem sklepu internetowego wpisującego się w dzisiejsze trendy jest sklep internetowy, odzieżowy Codello. Wchodząc na sklep pierwsze co rzuca się nam w oczy to banery. Banery są całkowicie ze sobą powiązane. Zdjęcia tworzące banery są podobne do siebie pod względem stylu oraz kolorystyki. Tworzą jedną spójną kompozycję. W przypadku tego sklepu internetowego warto zwrócić uwagę na jego szatę graficzną, która jest możliwie jak najbardziej skromna. Jak wcześniej wspomniałem obecnie sklepy internetowe powinny bazować na kreatywnych obrazach, sama szata graficzna powinna nie przeszkadzać i zejść na drugi plan.

Sklep internetowy Svoi

To kolejny przykład sklepu internetowego zgodnego ze standardami webowymi. Znajdziemy na nim jeszcze skromniejszy interfejs, maksymalnie uproszczony, przedstawiony w kontrastowej, schludnej formie. Interfejs jest widoczny lecz nie przeszkadza. Podobnie jak w poprzednim sklepie internetowym i tutaj obrazy są dopasowane tak by razem tworzyły spójną całość. Zwróć uwagę na artystyczny wydźwięk każdego z nich.

Sklep internetowy Vowsbridal

Vowsbridal jest sklepem internetowym, który nie co modyfikuje kolor czcionki i interfejsu. Jednak jest to zabieg by zespolić go bardziej z obrazami umieszczonymi w banerach oraz logiem. Zwróć uwagę, że praktycznie wszystkie elementy mają nawiązanie do tego samego koloru, a same zdjęcia są jak prosto z profesjonalnej sesji zdjęciowej.

Sklep internetowy Dirty Mind

To inny przykład sklepu internetowego, który oscyluje wokół określonego stylu. Czcionka, tło, ikony dodają charakteru choć nie są inwazyjne. Na sklepie internetowym Dirty Mind główną rolę odgrywają dalej zdjęcia. Te razem z otoczką tworzą niepowtarzalnych charakter.

Podsumowując sklep internetowy dzisiaj nie jest nastawiony na prezentacje wizualną, a raczej jest skoncentrowana na tworzeniu układu dla obrazów, który ma dostosowywać się do urządzeń mobilnych. Sklepy internetowe, które są tworzone dzisiaj starają się przekonywać swych klientów samym obrazem. Ma to sens prawda?

Komentarze (0)

Zostaw komentarz