Czwartek, 21 Listopad 2019

Jak pozyskać odbiorców i rozwinąć biznes na Instagramie?

7 listopada 2019

0

Wśród różnych sposobów promowania własnej firmy i pozyskiwania klientów na szerszą skalę jest jeden, który w ostatnich miesiącach zyskuje coraz większe grono sympatyków. Także tych z grona doświadczonych marketingowców zajmujących się promocją i reklamą czołowych światowych firm. Mowa o działaniach prowadzonych w Internecie, w szczególności zaś za pośrednictwem mediów społecznościowych takich jak Instagram.

Warto inwestować w media społecznościowe?

Warto. Przede wszystkim dlatego, że to wyjątkowo tania forma reklamy, zważywszy na to, że założenie konta nic nie kosztuje. Dzięki kilku kliknięciom można stworzyć profil na najbardziej znanym portalu społecznościowym, którego używają dziennie dziesiątki milionów użytkowników. Z tego ponad 8 milionów to użytkownicy pochodzący z Polski (według danych z jesieni 2018 roku). Nawet niedoświadczony marketingowiec wie, że każdy z nich może być przyszłym klientem firmy, usługobiorcą albo kupującym. Takiego potencjału po prostu nie można nie wykorzystać. Do tego należy koniecznie wspomnieć, że obsługa Instagrama nie jest skomplikowana i nie zajmuje wiele czasu. Natomiast korzyści płynące z posiadania tam firmowego konta – a już zwłaszcza aktywnego i prężnie się rozwijającego – są ogromne i mogą przekładać się na zwiększone zyski dla firmy.

Popularność Instagrama

Wykorzystanie popularności Instagrama leży więc całkowicie w interesie każdej osoby prowadzącej biznes. Wielkie marki mogą dzięki temu utrzymywać relacje z klientami i w przystępny sposób przedstawiać swoją ofertę. Małe przedsiębiorstwa i lokalne biznesy mogą użyć portalu społecznościowego do wypromowania swojej oferty, pokazania się szerszej publiczności w internecie i budowania prestiżu marki. Instagram to przede wszystkim marketingowa trampolina, która zręcznie użyta, może być idealnym miejscem do rozpoczęcia działań pijarowych, które mają zbudować pozytywny odbiór firmy i sprawić, że zacznie kojarzyć się klientom pozytywnie: jako aktywna i angażująca.

 

Jak Instagram pomoże firmie?

Na pierwszy rzut oka mariaż Instagrama z jakimkolwiek biznesem może wyglądać jak niepasująca do siebie para. Ale to złudne wrażenie, ponieważ w dobie powszechnego dostępu do internetu, jeśli czegoś nie ma w sieci, to dla wielu odbiorców po prostu nie istnieje lub nie jest warte uwagi. Dlatego profesjonalne firmy inwestują przynajmniej we własne strony www, a te jeszcze bardziej profesjonalne troszczą się o założenie kont na serwisach społecznościowych. Instagram może pomóc marce wybić się ponad konkurencję, zyskać popularność, sprawić, że będzie rozpoznawalna i znana w środowisku, słowem – zaistnieje w świecie biznesu. Co najważniejsze, koszty takiej promocji są praktycznie zerowe lub bardzo znikome, lecz wymaga ona poświęcenia sporej ilości czasu (zwłaszcza na samym początku) i uzbrojenia się w cierpliwość. Jak się jednak okazuje, obserwujący instagram to nie taki trudny temat - można ich bardzo tanio kupić.

Trudny początek? Jest sposób

Budowanie popularnej marki na Instagramie jest procesem długotrwałym i przede wszystkim ciągłym. Szczególnie podczas stawiania pierwszych kroków z nowym kontem, zapraszaniu użytkowników do polubienia profilu, tworzenia początkowych nici komunikacji między firmą a potencjalnymi klientami trzeba być bardzo uważnym, aby nie popełnić błędu. Nie można się też zniechęcać, jeśli mimo mijających dni liczba obserwatorów nie rośnie do kilku tysięcy. Taki proces musi potrwać, ale dla osób cechujących się brakiem cierpliwości, mamy rozwiązanie. Fejmowo jest miejscem, w którym można kupić paczkę followersów na rozruch swojego profilu na Instagramie, chociaż nie ma też przeciwwskazań, aby uzupełniać w ten sposób statystyki również w późniejszym okresie. Co istotne, cała usługa jest legalna, nie łamie regulaminu serwisu i nie stanowi żadnego zagrożenia (kończącego się na przykład blokadą konta).

Like jako wyznacznik popularności

Oczywiście można zapytać, po co już na początku inwestować w obserwujących lub lajkujących taki firmowy profil. Wszystko opiera się o to, jak są określane współczesne trendy. A te, czy tego chcemy, czy nie chcemy, bazują w dużej mierze na popularności liczonej za pośrednictwem serwisów społecznościowych. Facebook, Instagram, nawet Twitter albo YouTube są dzisiaj absolutnym TOP, jeśli chodzi o sposoby budowania popularności marek i brandów w świadomości klientów. Like uzyskiwane pod wpisami oraz liczba obserwatorów stają się natomiast wyznacznikiem nie tylko tego, czy firma będzie znana, ale również czy będzie cieszyć się prestiżem i zaufaniem wśród odbiorców. Chcąc o to zadbać, nie można zignorować problemu pustego konta bez polubień i bez obserwatorów, lecz zatroszczyć się, by już na starcie miał swoich stałych fanów wliczających się do statystyki.

Budowanie zżytej społeczności

Pozyskanie licznych obserwatorów na Instagramie nie tylko pozytywnie wpływa na sam rozwój biznesu, ściąganie nowych klientów, rozszerzanie prowadzonej działalności. Ma również bardzo cenny, choć często pomijany aspekt społeczny, jakim jest budowanie zżytej społeczności fanów-obserwatorów, czyli miłośników firmy lub osoby prowadzącej taki profil. Zasada działania socjologicznego jest taka sama jak w przypadku kont sławnych osób: wokół profilu i prowadzących go osób skupia się grupa obserwatorów, która stopniowo rośnie i wzmacnia swoje „relacje” między sobą. Stanowią oni główne ogniwo fanów, gotowych promować markę wśród znajomych i w samym internecie oraz jej bronić w razie jakichkolwiek konfliktów. Dbanie o takich obserwujących to również bardzo ważne zadanie, którego absolutnie nie można pomijać.

Współpraca z innymi markami

Na koniec warto wspomnieć o jeszcze jednym, choć dość nieoczywistym proficie z posiadania aktywnego konta na Instagramie z dużą liczbą realnych obserwujących. Takie profile mają duże szanse na podjęcie współpracy z innymi markami i stworzenie wspólnego projektu: wypuszczenie własnego produktu na rynek albo w pełni kompleksowej usługi. Nie bez znaczenia jest również wzajemna promocja poprzez udostępnianie linków, wypuszczanie recenzji, dzielenie się linkami, tagowanie, które pomaga rozwijać się obu stronom umowy, a jednocześnie przekierowuje ruch klientów z jednego profilu na drugi i odwrotnie, co zwiększa zasięgi oddziaływania marketingowego. Taka barterowa współpraca jest na Instagramie dość nową metodą biznesową, ale doskonale sprawdza się dla małych, początkujących firm.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Zostaw komentarz