Piątek, 15 listopada 2024
Xiaomi, marka zwana od lat "chińskim Apple", to prawdziwy zwrot akcji na rynku mobilnym. Smartfony Xiaomi, na początku nieznane i traktowane nieco nieufnie, dziś cieszą się dużą popularnością i wzięciem. Co stoi za sukcesem tego producenta i czy warto zdecydować się na smartfon Xiaomi?
Xiaomi to chińska firma produkująca smartfony. Jej założyciel, Lei Yun, zdecydował się na rozwinięcie firmy w roku 2010. Historia jego biznesu zaczęła się jednak dużo wcześniej. Lei Yun od lat interesował się telefonami i urządzeniami mobilnymi. Zmysł do interesów oraz obszerna wiedza, a z czasem także sprzedaż marki którą zarządzał wraz z innymi osobami, pomogły mu wypuścić na rynek pierwszy telefon, smartfon Xiaomi Mi 1. Nakład był niewielki, jednak kolejne modele sprzedawały się w coraz większych i większych liczbach. Chińska marka Xiaomi zaczęła być porównywana na Apple.
Smartfony Xiaomi bardzo szybko z mało znanych, "podejrzanych" produktów stały się chętnie wybieranymi. W ciągu 9 lat marka stała się jednym z najważniejszych graczy na rynku mobilnym. Dziś jest warta więcej niż Sony. W Polsce reprezentuje ją wyłączny partner, firma ABC Data. Smartfony Xiaomi można już kupić w każdym markecie elektronicznym, a osobom śledzącym nowinki nie wypada nie znać tej formy.
Pierwsze smartfony Xiaomi to Mi 1 i 2. Oba modele sprzedały się w milionach egzemplarzy. Kontrowersję wywołało ich podobieństwo, zarówno wizualne jak i dotyczące specyfikacji, do produktów Apple. Pewną nieufność budziła za to cena niemal o połowę niższa, niż ceny podobnych produktów u konkurencyjnych marek. Z czasem klienci zaczęli przekonywać się, że smartfony Xiaomi są solidnie wykonane i po prostu dobre technicznie. Kolejny produkt z serii, Mi 3, posiadał znakomity procesor, duży wyświetlacz i pojemną pamięć RAM. Kolejny hit stanowił Mi 5, wypuszczony na rynek w 2016 roku model, który długo nie miał sobie równych.
Warta wspomnienia jest także seria Redmi, smartfony Xiaomi ze średniej półki w cenach, które zawsze są o wiele atrakcyjniejsze, niż ceny urządzeń o zbliżonej specyfikacji produkowanych przez inne firmy. Xiaomi zawsze oferuje tylko kilka produktów. Marka dokłada starań, by każdy kolejny, wypuszczany na rynek smartfon był lepszy od poprzedniej propozycji. Nie współpracuje też z żadną sieciówką ani operatorem.
Smartfony Xiaomi nie są reklamowane niemal nigdzie, a mimo to cieszą się sporą popularnością. Za taki stan rzeczy nie odpowiada jedynie konkurencyjna cena produktów. To także inne zalety:
Xiaomi oszczędza dużo pieniędzy na marketingu czy dystrybucji. Materiały, z których wykonanie są telefony nie są też szczególnie kosztowne i najbardziej wytrzymałe. Przecięty smartfon Xiaomi jest jednak dostatecznie odporny, by sprostać codziennemu użytkowaniu. To dobra jakość i ciekawe, nowatorskie rozwiązania w atrakcyjnych cenach.
Zobacz ofertę smartfonów Xiaomi na Dragonist.pl>>
Komentarze (0)