Niedziela, 22 grudnia 2024
Rozwój technologii wyznacza nowe kanały komunikacji marketingowej. W dobie urządzeń wearable, ekranów progresywnych, zaawansowanych rozwiązań geolokalizacyjnych czy też zakupów społecznościowych, warto jednak pamiętać o mierzalnych, tanich i skutecznych formach docierania do odbiorców. Jedną z takich form jest mailing.
O skuteczności mailingu świadczą m.in wyniki badania przeprowadzonego w ubiegłym roku przez emarketer.com wśród dyrektorów marketingowych amerykańskich firm. Niemal 25 proc. z nich potwierdziło, że kampanie e-mail marketingowe przyniosły zarządzanym przedsiębiorstwom ponad jedną czwartą sumy uzyskanych dochodów. Niemal tyle samo respondentów wskazało, że kampanie e-mailowe odpowiadają za połowę dochodów uzyskiwanych przez ich firmy.
Warto przyjrzeć się również wynikom badań poziomu konwersji mailingu w odniesieniu do ubiegłorocznego czarnego piątku, przeprowadzonych przez Custor. Wykazały one, że mailingi były odpowiedzialne za jedną czwartą zamówień. Jak zauważają specjaliści z internetum.com, nie może zatem dziwić fakt, że w Stanach Zjednoczonych wydatki na ten cel przekroczyły w 2015 roku 2,3 mld dolarów.
Dobrego mailingu nie sposób podsumować jednym, prostym stwierdzeniem. Liczy się zarówno pomysł, jak i wykonanie oraz technologie umożliwiające poprawny odbiór na urządzeniach mobilnych, z których coraz częściej odczytywane są maile. Jak dopasować newsletter do grupy docelowej? Służą do tego nowoczesne platformy mailingowe, które usprawniają kompletowanie listy odbiorców. Dane o klientach można równocześnie zbierać przez stronę internetową, a konkretnie subskrypcje, ankiety, opinie i konkursy. W efekcie pozyskuje się nie tylko podstawowe informacje zawierające wiek czy płeć, lecz także preferencje konsumenckie, opinie na temat produktów lub usług.
Liczba wiadomości odczytywanych za pomocą urządzeń mobilnych cały czas wzrasta, dlatego mailing musi być oparty na Responsive Web Design. To pomoże uniknąć kłopotów związanych z poprawnym wyświetlaniem wiadomości, zwłaszcza na smartfonach. Jak pokazują niektóre analizy, przy mailingu z RWD konwersja może zwiększyć się nawet o 70 proc.
Konsument w sieci staje się coraz bardziej bezwzględny wobec treści, które nie wnoszą nic użytecznego lub nie wyglądają dla niego zachęcająco. Strzałem w dziesiątkę będzie maksymalnie skrócenie przekazu w połączeniu z atrakcyjną stroną wizualną. Świetnie sprawdzą się zatem preheader oraz widoczne i ciekawe call-to-action. Co do strony wizualnej, powinna ona współgrać z treścią wiadomości oraz specyfiką produktu. Przykładem są newslettery producentów gier komputerowych, takich jak CD Projekt RED, Bethesda, Firaxis, w których widzimy piękną grafikę oraz animowane i interaktywne elementy.
Artykuł sponsorowany
Komentarze (0)