Niedziela, 22 grudnia 2024
Nauka zdalna jeszcze do niedawna nie była zbyt popularna – zajęcia w tej formie oferowało niewiele uczelni, a na studia online decydowały się zazwyczaj osoby mieszkające poza granicami kraju. Obecnie sytuacja jest jednak zupełnie inna. To efekt epidemii koronawirusa, która wymusiła na uczelniach kształcenie w trybie zdalnym. Jak się jednak okazuje, nauka online może być równie wartościowa jak nauka stacjonarna – o czym świadczą wyniki ankiety przeprowadzonej przez uczelnie z grupy WSB.
Aby móc utrzymać kształcenie na tym samym poziomie co w przypadku nauki w trybie stacjonarnym, uczelnie musiały podjąć szereg dodatkowych działań. Na przykład Wyższe Szkoły Bankowe w pierwszej kolejności zapewniły wszystkim studentom dostęp nie tylko do platform edukacyjnych, ale również – szkoleń i manuali. Pracownicy i wykładowcy zostali natomiast odpowiednio przygotowani do obsługi studentów i prowadzenia zajęć w trybie zdalnym. Oprócz tego studenci zyskali też możliwość uczestnictwa w różnego rodzaju webinarach, transmisjach na żywo i kursach. Władze uczelni nie zapomniały również, jak istotna jest atmosfera – zwłaszcza w tak trudnym dla wszystkich czasie. Z tego względu szkoły z grupy WSB postawiły teżna większą obecność w social mediach – publikowane zdjęcia i filmy pozwoliły studentom zobaczyć pracowników szkoły, wykładowców, a nawet władze uczelni w nieco mniej formalnych okolicznościach.
To wszystko przełożyło się na zadowolenie studentów. Co roku Wyższe Szkoły Bankowe organizują badanie satysfakcji studentów – w zeszłym roku chciały przede wszystkim dowiedzieć się, czy osoby uczące się w WSB były zadowolone z podjętych przez uczelnię działań oraz jak oceniają poziom zdalnej obsługi studentów i zajęć online. Okazało się, że wyniki były więcej niż dobre – aż 82 proc. spośród 11 818 ankietowanych studentów I i II stopnia pozytywnie oceniło działania szkół z grupy WSB.
Jeśli chodzi o ocenę poszczególnych zajęć, to najlepszy wynik uzyskały seminaria dyplomowe (aż 80,1 proc. ankietowanych chwaliło sposób, w jaki były prowadzone), wysoki – wykłady (78,6 proc.). Studenci bardzo pozytywnie ocenili również przygotowanie wykładowców do prowadzenia zajęć online (77,3 proc.).
Co ważne, studenci równie pozytywnie ocenili zdalną obsługę – Wyższe Szkoły Bankowe umożliwiły kontakt online ze wszystkimi działami. Najlepsze oceny wystawiono bibliotekom WSB (aż 87,8 proc. ankietowanych chwaliło sposób ich działania), a bardzo wysokie – obsłudze finansowej i dziekanatowi (odpowiednio 78,2 proc. oraz 75,8 proc.). Więcej o wynikach ankiety i kształceniu w WSB można przeczytać na https://www.wsb.pl/poznaj-wsb/dlaczego-wsb/ksztalcenie-i-obsluga-zdalna.
Warto zatem podkreślić, że skuteczne działania władz uczelni i odpowiednie decyzje mogą sprawić, że studenci równie dobrze co zajęcia stacjonarne będą oceniać naukę w trybie zdalnym – tak jak w przypadku WSB.
Artykuł sponsorowany
Komentarze (0)