Czwartek, 26 grudnia 2024
W sklepach jesteśmy nieustannie bombardowani sloganami zachęcającymi nas do zakupów. Odróżnienie okazji, promocji i rabatów jest prawie niemożliwe. W tym artykule wyjaśnimy różnicę między rabatem a promocją.
Ba, różnica między tymi dwoma pojęciami jest istotna. Ważne jest również, aby zdawać sobie z niej sprawę, aby po powrocie do domu nie okazało się, że produkt został uszkodzony i nie możemy go zareklamować. To wszystko przez naszą niewiedzę i nieostrożność.
Wszyscy jesteśmy zachęcani do jedzenia, a potem kupujemy więcej. Jak widać, sklepy stosują wiele metod, aby zachęcić nas do kupowania. Jednym ze sposobów jest stosowanie różnych zachęt cenowych, w tym promocji i rabatów.
Jest to obniżenie ceny towaru pełnowartościowego, co oznacza, że nie jest on uszkodzony. Sprzedawcy mogą oferować towary po niższej cenie, aby uniknąć braków magazynowych. Sklepy często obniżają ceny starszych modeli sprzętu, aby zachęcić klientów do zakupu nowszych modeli.
Innym przykładem jest obniżanie cen produktów posezonowych. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku obuwia i odzieży. W każdym sezonie na rynku dominują pewne trendy, które w kolejnym roku nie są już modne. Zazwyczaj pod koniec każdego sezonu (letniego i zimowego) możemy dostać coś taniej.
Promocja może być również wykorzystana do zwiększenia obrotów. Czasami obniżenie cen jednostkowych może spowodować wzrost sprzedaży.
Promocja ma w każdym przypadku komponent psychologiczny. Ma pobudzić naszą wyobraźnię i przekonać, że dany produkt można kupić po niskiej cenie. W takich sytuacjach często nie zastanawiamy się nad tym, czy możemy kupić coś taniej niż konkurencja. A szkoda. Nie musi to oznaczać, że promocja obejmuje dany produkt, ale że nie da się go kupić taniej gdzie indziej. Zdarza się, że cena promocyjna nie różni się od ceny rynkowej. Można przez pewien czas sprzedawać towar po zawyżonych cenach, a potem sprzedawać go w promocji.
Najlepsze promocje na produkty znajdziesz na stronie https://mistrzowiepromocji.pl/
Jest to również obniżka ceny, ale jej powodem jest wada produktu. Musimy pamiętać, że sprzedawca musi nas o tych wadach poinformować. Czasami można usłyszeć, że towaru nie można reklamować. Nie jest to prawdą. Nie można reklamować wad powstałych w wyniku sprzedaży towaru. Sklep może oferować telefon komórkowy po obniżonej cenie. Powodem obniżenia ceny jest niedziałający przedni aparat fotograficzny. Ta wada nie może być reklamowana, ale możemy reklamować wszystkie inne wady.
Promocja i rabat to dwie zupełnie różne rzeczy. Łączy je jedno: produkt jest sprzedawany po niższej cenie niż dotychczas. Promocje to produkty, które nie zostały uszkodzone i są pełnowartościowe. Wady towaru będą jednak decydowały o wysokości rabatu. Sprzedawca musi nas o tych wadach poinformować przed zakupem.
Pamiętaj, że to, że towar jest na wyprzedaży lub przecenie, nie musi oznaczać, że musi być dla Ciebie przystępny cenowo. Chodzi o to, by tak właśnie się czuć. Zawsze należy porównywać ceny rynkowe. Sklep może oferować telewizor o 30% taniej, ale to nie znaczy, że gdzie indziej nie znajdziemy go taniej. Cena telewizora po 30% rabacie wcale nie musi być niższa od średniej ceny na rynku. To jest tylko po to, żeby nam się tak wydawało.
Widząc hasła typu "Promocja" czy "Obniżka ceny" nie dajmy się nabrać na iluzję, że oferuje się nam świetną ofertę. Do wszelkich zachęt cenowych należy podchodzić z ostrożnością i ważne jest, aby rozróżniać podstawowe pojęcia.
Komentarze (0)