Czwartek, 26 grudnia 2024
Glinka do lakieru jest przeznaczona do usuwania cząstek metalu (pyłu kolejowego, hamulcowego i przemysłowego) i niemetalicznych odpadków (żywica drzewna i soki, odchody ptaków, pozostałości owadów, asfalt drogowy), które osiadły na powierzchni karoserii samochodu.
Istnieją dwa rodzaje profesjonalnej glinki do polerowania samochodów: czerwona - ścierna, niebieska - drobno ścierna. Głównym celem glinki jest usuwanie wszelkich obcych związków z lakieru (LCP), żywic z drzew, bitumu, cząstek asfaltu itp. Po obróbce glinką lakier staje się prawie sterylny, co umożliwia wykonanie wysokiej jakości polerowania samochodu. Możemy ten proces porównać do czyszczenia butów kremem, bez oczyszczenia ich jednocześnie z warstwy brudu. To samo dzieje się z lakierem. W efekcie niejako wtłaczasz cały brud jeszcze głębiej w karoserię samochodu. Glinka do lakieru to mieszanka naturalnej glinki i syntetycznych dodatków. Receptura została wymyślona w Japonii, a patent na produkcję jest ważny do dziś.
Nawet jeśli będziesz mieć glinkę do lakieru najwyższej jakości, to musisz ją odpowiednio użyć, żeby osiągnąć zamierzony efekt.
Dzięki swojej strukturze glina jest bardzo wytrzymałym materiałem, a dzięki tym właściwościom potrafi zbierać wszystkie obce związki z powierzchni lakieru samochodu, dzięki czemu powierzchnia jest prawie sterylna. Łączy w sobie uniwersalne właściwości do czyszczenia lakieru, ale najważniejsze jest to, że wyciąga wtrącenia piasku, asfaltu i innych cząstek stałych z lakieru samochodu. Podczas gdy bitum, żywice i oleje można skutecznie usunąć za pomocą różnych płynów, tylko glina może usunąć cząstki stałe. Czysta powierzchnia lakieru to najważniejszy warunek wysokiej jakości wypolerowania auta.
Ważne jest odpowiednie użycie glinki. Wcześniej umytą powierzchnię zwilżyć niewielką ilością roztworu wody z szamponem (w stosunku 500: 1). Zagnieść glinę, zrobić z niej ciasto wielkości dłoni. Powierzchnie przeznaczone do czyszczenia potraktuj zmiętą „bułeczką” ruchami wzdłużnymi, dociskając ją dłonią do powierzchni. Podczas usuwania punktowego zabrudzenia glinę można naciskać palcem. Wykonujemy około 4 ruchów na metr powierzchni. Ruchami oczyszczamy lakier, ciasto powinno ślizgać się po zwilżonej powierzchni ciała. Szoruj do czasu, aż poślizg będzie równy bez hamowania.
Po zakończeniu obróbki lakier myjemy wodą i wycieramy mikrofibrą. Glinkę należy chronić przed upadkiem na brudną podłogę, ziemię, piasek. Przechowywać w zamkniętym pudełku w dodatniej temperaturze. Przed rozpoczęciem pracy z gliną zaleca się najpierw oczyścić powierzchnię produktem zawierającym elementy na bazie silikonu.
Przede wszystkim nie musisz kupować nadmiernej ilości glinki. Jedno opakowanie ma około 100 gram i wystarczy na trzy zabiegi czyszczenia samochodu. Glinkę trzeba podzielić na trzy części. Niezbędny będzie ci kubek z gorącą, ale nie wrzącą wodą. To w niej rozpuścimy jeden z kawałków glinki, który będzie nam służyć do czyszczenia karoserii. Niezbędny będzie nam też wysokiej jakości szampon, którym jak już wspomnieliśmy na koniec, umyjemy całe auto. Jak już pokryjesz samochód szamponem, to spłucz karoserię wodą pod ciśnieniem. Tylko w ten sposób skutecznie usuniesz resztki zanieczyszczeń. Przydatny ci też będzie lakier przygotowujący karoserie samochodu na aplikacje wosku lub też powłoki ceramicznej. W razie konieczności można też przeprowadzić korektę lakieru samochodu. Konieczny będzie też ręcznik z mikrofibry.
Niezbędnym elementem pracy będzie środek poślizgowy, którego zadaniem jest ułatwienie rozprowadzenia glinki po powierzchni lakieru. W ten sposób możesz łatwo zminimalizować tarcie, jakie wytwarza się między glinką a samym lakierem. W praktyce zastosowanie takiego środka poślizgowego jest warunkiem udanej pracy z glinką. Do twojej dyspozycji jest profesjonalny lubrykant, który możesz dostać w wyspecjalizowanych sklepach z częściami samochodowymi. Dobrym wyborem jest także środek, który ma nadawać poślizg i został zaprojektowany do pracy z glinką. Ostatecznie możesz też zastosować wodę ze specjalnym szamponem samochodowym. Taki płyn należy przelać do butelki z atomizerem. Pozwoli ci to na wygodne dozowanie produktu, a tym samym uzyskanie najlepszego poślizgu. Ważne jest, aby wybierać produkty certyfikowane, spełniające odpowiednie standardy. W innym przypadku możemy uszkodzić powierzchnie lakieru. Nie należy też stosować produktów zbyt tanich, które mogą być niskiej jakości.
Komentarze (0)