Sobota, 6 marca 2021

Czy opłaca się wysyłać towar z Chin spedycją morską?

5 lutego 2021

0

Na przełomie ostatnich kilkudziesięciu lat, chińska gospodarka rozwija się niezwykle dynamiczne. Każdego roku notuje duże wzrosty, które w największej mierze spowodowane są bardzo dużym eksportem. Głównymi kierunkami eksportu towarów i materiałów z Chin są kraje europejskie oraz Stany Zjednoczone Ameryki. Z uwagi jednak na wojnę celną pomiędzy USA a Chinami, eksport towarów z Chin do Europy zwiększył się w ostatnim okresie jeszcze bardziej. Jest to szczególnie odczuwalne w naszym kraju. Coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na import towarów z Chin. Czy spedycja morska i import są jednak nadal opłacalne ?

Jak wygląda import towarów i materiałów z Chin do Polski?

Na półkach polskich sklepów możemy znaleźć dziesiątki tysięcy towarów, które wyprodukowane zostały w Chinach. Produkty takie, oznaczone są znamienny made in china, które oznacza, że przybyły do naszego kraju z dalekiego wschodu. Jak jednak towary trafiają do naszego kraju ? Jest to oczywiście dość skomplikowanych proces logistyczny obejmujący między innymi:

  • transport drogowy,
  • transport kolejowy,
  • spedycję lotniczą,
  • lub transport drogą morską.

Należy zaznaczyć, czy import towarów z Chin, jest bardzo często skomplikowanym łańcuchem, który łączy wszystkie wyżej wymienione. Dla przykładu paczka, którą zamówił klient z Polski, leci samolotem z Pekinu do jednego z chińskich portów. Następnie drogą morską trafia do Hamburga w Niemczech, skąd transportem kolejowym jest transportowana do Polski. W Polsce paczkę przejmuje kurier i dostarcza ją zamawiającemu.

Najważniejszą rolę w imporcie towarów z Chin, pełni jednak spedycja morska. To właśnie dzięki potężnym statkom kontenerowym, tysiące produktów trafiają z Chin na rynek Polski.

Czy import z Chin drogą morską jest opłacalny?

W tym miejscu należy zaznaczyć, że fracht morski dzieli się na fracht FCL (Full Container Load) oraz fracht LCL (Less then Container Load). Pierwszy typ oznacza, że w kontenerze załadowany jest towar, w całości przeznaczony do jednego odbiorcy. Fracht LCL oznacza natomiast, że w kontenerze przewożone są produkty dla wielu odbiorców. W przypadku frachtu FCL, spedycja morska jest opłacalna, ponieważ odbiorca zamawia bardzo dużą ilość towarów. Wlicza oczywiście w ich cenę koszt, jaki poniesie za transport morski. Fracht LCL jest natomiast opłacalny z tego względu, że bardzo duża liczba odbiorców, których paczki płyną w kontenerze, zrzucają się na koszt jego transportu. W efekcie cena transportu morskiego z Chin do Polski jest bardzo niska i ekonomiczna.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Zostaw komentarz